Co dzieci wiedzą o twórczości i tworzeniu?

Rozwój reprezentacji poznawczej twórczości u dzieci w wieku od 4 do 10 lat

Wydawnictwo:
PETRUS
Rok wydania:
2017
Liczba stron:
278
Wymiary:
145x200
ISBN:
978-83-7720-319-4
Rodzaj publikacji:
książka

  • 29,00 zł
  • Nakład wyczerpany

Reprezentacje poznawcze to jedno z podstawowych pojęć psychologii poznawczej. Zgodnie z teorią Anette Karmilof-Smith, w trakcie rozwoju poznawczego, reprezentacje świata ulegają przekształceniom, ewoluując od poziomu ukrytego, do treści całkowicie świadomych i werbalizowalnych.

Autor książki próbuje odpowiedzieć na pytanie, jak zmieniają się umysłowe reprezentacje twórczości u dzieci w wieku od 4 do 10 lat. W badaniach obejmujących testy wykonania (TCT-DP, oraz autorskie testy rysunkowe i test analogii) stosuje ilościowy wskaźnik RR, który pozwala na prześledzenie zmian rozwojowych reprezentacji poznawczych.

Omówienie
TVP3 Więcej kultury (od 22:08 minuty)


Wydarzenia kulturalne (TV Kraków, 7 września 2017, godz. 20.00)

Zobacz również: