Wieczny Bóg i nie tylko nowoczesne mass media

Wydawnictwo:
PETRUS
Rok wydania:
2019
Liczba stron:
244
Oprawa:
Twarda
Wymiary:
130x190
ISBN:
978-83-7720-538-9
Rodzaj publikacji:
książka


Książka podejmuje problem niezwykle interesujący i ważny z punktu widzenia nauk społecznych, w tym procesów komunikacji. Spotkanie duchowości z mass mediami może kreować naszą przyszłość, ale także jest łącznikiem między nią a teraźniejszością. Autor wzbogaca pracę licznymi cytatami pochodzących w przeważającej części z dokumentów kościelnych udostępnionych w Internecie, co czyni ją materiałem żywym, poddaną oglądowi współczesności. Z wielkim wyczuciem, niezwykłą  intuicją duchownego i medioznawcy punktuje istotne zworniki relacji łączących nowoczesność medialnego przekazu. Praca jest wynikiem głębokich przemyśleń i  może być źródłem dalszych dociekań, zwłaszcza dla ludzi młodych zafascynowanych współczesnymi technikami przekazu medialnego i ich wpływem na duchowe przeżywanie globalnego technologicznie świata.

 

prof. zw. dr hab. Maciej Kawka
Polska Akademia Umiejętności, Komisja Medioznawcza

 

 

Opublikowano wiele prac poświęconych środkom społecznego przekazu i komunikacji międzyludzkiej. Są to spojrzenia z punktu widzenia wielu dziedzin nauki: np. politologii, socjologii, pedagogiki, informatyki, nawet filozofii. A czy teologia, w dodatku ta, która zajmuje się duchowością, jest częstym uczestnikiem w tych dysputach? Dlaczego miałaby tu być mniej ważna? Te pytania należy uznać za zasadne. We wstępie Autor zauważa, że „historia dostarcza niejednego przykładu, jak treści teologiczne, a dokładniej nadrzędna w stosunku do nich duchowość, wpłynęła na ludzkie losy”. Niniejsza książka z pewnością stanie się przydatną lekturą dla osób z charakterem, dla których poziom przeżywanego życia nie pokrywa się np. z prymitywnym wyścigiem w walce o płytkie newsy, często nawet do końca niesprawdzone.

 

ks. dr hab. Robert Nęcek, zastępca przewodniczącego
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, Katedra Edukacji Medialnej