Kształcąca funkcja książki

Na przykładzie publikacji Wydawnictwa PETRUS

Wydawnictwo:
PETRUS
Rok wydania:
2012
Liczba stron:
112
Wymiary:
145x200
ISBN:
978-83-7720-037-7
Rodzaj publikacji:
książka


Historia piśmiennictwa jest niezwykle ciekawa, bo dzięki niej możemy poznać rozwój kultury w ciągu wieków. To dzięki skrzętnie przepisywanym rękopisom w murach klasztornych i zakonnych możemy poznać historię Polski i świata. Gdyby nie żmudna pisarska praca ówczesnych, wiedza o przeszłości byłaby nieosiągalna i do dziś niepoznana. Książka bowiem od zawsze służyła człowiekowi jako źródło poznania własnej historii i korzeni, pisana "ku pokrzepieniu serc" wzmacniała dążenia narodowowyzwoleńcze, wydawana ku uciesze innych bawiła i kierowała człowieka w stronę jego wnętrza. Pomagała w refleksji nad sobą i skupieniu myśli na rzeczach eschatologicznych, w końcu stanowiła prawo. Bez wątpienia jednak kształciła społeczeństwo i wychowywała do wartości ponad czasowych.

Autorka książki znakomicie pokazuję kształcącą funkcje książki w ciągu wieków odnosząc ją do współczesności na przykładzie Wydawnictwa PETRUS. Dzięki niej możemy poznać nie tylko historię piśmiennictwa czy dynamikę rozwoju Wydawnictwa PETRUS, ale także poznać współczesne gusta czytelników. Jakimi kryteriami kierują się przy wyborze publikacji? Jak i gdzie najczęściej nabywają publikacje? Jakich tematów poszukują i jakie mają oczekiwania estetyczne? A to wszystko w kontekście publikacji Wydawnictwa PETRUS.





Recenzje: